Forum Fotoradary, Antyradary, Nieoznakowane Radiowozy
http://fotoradary.net/

Piotrków Trybunalski
http://fotoradary.net/piotrkow-trybunalski-vt832.html
Strona 1 z 2

Autor:  Przemo [ 18 wrz 2009, o 12:30 ]
Tytuł:  Piotrków Trybunalski

Straż Miejska w Piotrkowie Trybunalskim użytkuje AD9.

Ulice na których spotkanie z fotoradarem jest bardzo prawdopodobne to:

1. Ciąg Sikorskiego - Piłsudskiego- Kopernika
Obrazek Obrazek Obrazek

2. Wojska Polskiego
3. Łódzka
4. Wolborska
5. Sulejowska
6. Krakowskie Przedmieście
7. Wierzejska
8. Rakowska
9. Piłsudskiego przy stacji Shell
Obrazek Obrazek

Autor:  Alex [ 10 maja 2010, o 08:18 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Miejski fotoradar czuwa nad bezpieczeństwem

Fotoradar zaczyna się sprawdzać. Coraz wolniej jeżdżą po Piotrkowie zwłaszcza mieszkańcy miasta – zauważa Jacek Hofman – komendant Straży Miejskiej. Dodaje również, że to nie jest maszynka do robienia pieniędzy. Jego obsługa generuje przecież koszty, ale na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać.


Czy fotoradar zwiększa bezpieczeństwo na drogach?

- Pieniądze uzyskane z fotoradaru to absolutnie nie są zyski. To urządzenie nie służy prowadzeniu działalności gospodarczej. Fotoradar został zakupiony po to, żeby ograniczyć przypadki przekraczania prędkości na ulicach Piotrkowa - co bezpośrednio ma wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zresztą decyzja o zakupie urządzenia została podjęta właśnie pod wpływem nagminnego przekraczania przez kierowców prędkości - przypomina komendant Straży Miejskiej w Piotrkowie Jacek Hoffman.

- Pierwsze zdjęcia zostały zrobione w kwietniu 2005 roku. Nie wszystkie postępowania kończą się mandatami. Sprawy kierowane są wówczas do sądu. Sytuacja taka wiąże się ze zbyt długim czasem ustalania sprawcy wykroczenia od jego popełnienia. Na to jest 30 dni. Czasem wiąże się to również z niepłaconym mandatem karnym - a to jest traktowane jako odmowa przyjęcia mandatu. Rocznie mamy średnio około dwóch tysięcy wszczętych postępowań w sprawie o wykroczenia przekroczenia prędkości. Zdjęć jest zrobionych więcej, jednak nie wszystkie mogą być przedmiotem postępowania. Nieraz zdarza się tak, że widoczna jest tylko część tablicy rejestracyjnej, dwa pojazdy na zdjęciu - taka fotografia nie może być podstawą do wszczęcia postępowania - wyjaśnia komendant.

- Dobrze, że fotoradar jest urządzeniem przenośnym. Przy tych stacjonarnych kierowcy na pamięć zwalniają w danym miejscu, a dalej znowu mocniej naciskają na pedał gazu. U nas zawsze istnieje obawa, że na danej ulicy akurat dzisiaj można napotkać nieoczekiwanie fotoradar. Oczywiście miejsca, gdzie sprzęt jest rozstawiany, nie są wybierane przypadkowo. Wszystko wynika z analiz sekcji ruchu drogowego komendy policji. Dla piotrkowian te miejsca na pewno nie są tajemnicą. Są to przede wszystkim główne arterie komunikacyjne: Sulejowska, al. Kopernika, Sikorskiego, ul. Piłsudskiego, Wojska Polskiego, Łódzka, Krakowskie Przedmieście - czyli miejsca wytypowane przez policję, o największym natężeniu ruchu i tam, gdzie dochodziło do śmiertelnych wypadków w okolicach przejść dla pieszych. Komendant Hoffman przyznaje, że doskonale widać oddziaływanie czynnika prewencyjnego.
- Gołym okiem da się zauważyć, że kierowcy jeżdżą w naszym mieście wolniej. Jest taka tendencja, że więcej przypadków przekroczenia prędkości jest dokonywanych przez kierowców spoza Piotrkowa. Widać, że prewencja się sprawdza i kierowcy jeżdżą po prostu wolniej, a co za tym idzie - bezpieczniej. Pomiary prędkości będą jednak nadal wykonywane. Apelujemy zatem do kierowców, żeby mieli to na uwadze. Za nadmierną prędkość grożą mandaty, ale również punkty karne - mówił Strefie FM Jacek Hofman. - Pośpiech to tak naprawdę zaoszczędzenie kilkudziesięciu sekund, więc naprawdę się nie opłaca - dodaje komendant.

Czy fotoradarów powinno być więcej? Komendant przyznaje, że sprzętu nigdy nie jest za wiele, ale każde podobne urządzenie generuje również dodatkowe koszty. - Obsługa urządzenia to jedna sprawa, ale najwięcej pracy jest potem przy biurku. Trzeba wysyłać korespondencję, wszystko sprawdzać, porządkować i weryfikować. To jest tak naprawdę 80% czasu, jaki potrzebny jest na całkowitą obsługę urządzenia - zaznacza komendant.
Jak informuje Jarosław Bąkowicz z zespołu rzecznika prasowego prezydenta miasta za mandaty z przenośnego fotoradaru do miejskiej kasy trafia około 200 tys. zł. - Chciałbym podkreślić, że nie jest to narzędzie do pozyskiwania pieniędzy do budżetu miasta i prowadzenia biznesu. Jest to narzędzie, które ma czuwać nad bezpieczeństwem zarówno kierowców, jak i mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego. Kierowcy mający świadomość, że Straż Miejska wyposażona jest w przenośny fotoradar i ustawia go na terenie miasta, niewątpliwie częściej „ściągają nogę z gazu". Dzięki temu jest np. mniej wypadków, kolizji i potrąceń - dodaje Jarosław Bąkowicz.


Obrazek Obrazek




Straż z fotoradarem

Autor:  andrzej59 [ 22 maja 2010, o 22:06 ]
Tytuł:  Piotrków

Piotrków ul. Sikorskiego wlot od strony Bełchatowa

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Nadszyszkownik [ 31 maja 2010, o 11:14 ]
Tytuł: 

28go, focili na Sikorskiego około 17:30, z tym że bliżej centrum i bez lampy, bo słonko idealnie doświetlało.
Również kierunek Bełchatów

Autor:  Mateusz [ 8 gru 2010, o 18:32 ]
Tytuł: 

Ul. Piłsudskiego przy stacji Shell

Obrazek Obrazek

Autor:  Lopez [ 7 kwi 2011, o 10:48 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Piotrków: Fotoradar straży miejskiej na bezrobociu

Jeszcze w ubiegłym roku Piotrków dzięki mandatom z fotoradaru był bogatszy o 240 tys. zł. Teraz tych pieniędzy nie ma. Fotoradar Straży Miejskiej w Piotrkowie od początku tego roku, po zmianie Ustawy prawo o ruchu drogowym, leży w kącie i - jak mówi Jacek Hofman, komendant straży - czeka na lepsze czasy. Kiedy i czy w ogóle jeszcze w tym roku te czasy nadejdą, nie wiadomo.
- Abyśmy mogli ponownie używać przenośnego fotoradaru, potrzebne jest rozporządzenie wykonawcze do Ustawy o szczegółowych zasadach używania fotoradaru przez straże miejskie i gminne - mówi Hofman. - Na razie nie wiadomo, kiedy ono będzie wydane. Wiemy jedynie, że te kontrole prędkości będziemy mogli prowadzić na wszystkich drogach publicznych. W ubiegłym roku budżet miasta był bogatszy o 240 tys. zł pochodzące z mandatów wystawionych przez straż miejską.
- W pierwszych latach (straż w Piotrkowie ma fotoradar od 2006 roku - dop. red.) wystawianych było więcej mandatów, więc i te wpływy były większe - dodaje Hofman. - W ostatnich latach, kiedy już kierowcy przyzwyczaili się, że może złapać ich fotoradar straży i częściej zdejmowali nogę z gazu, wpływy z mandatów ustabilizowały się na poziomie ok. 200 tys. zł rocznie. Dochody z mandatów wrzucane były do wspólnego worka i nie były przeznaczane na konkretne, np. drogowe inwestycje. Samorząd Piotrkowa na razie nie uwzględnił braku tych dochodów. - Jeśli stan prawny się nie zmieni, to konieczna będzie korekta dochodów - mówi Jarosław Bąkowicz z zespołu rzecznika prasowego prezydenta miasta. Jak się okazuje, miejsca w Piotrkowie, w których najczęściej można było natknąć się na fotoradar straży (m.in. ulice Sikorskiego i Kopernika), nie są teraz obstawiane przez patrole policyjne.
- Wyznaczono je dla straży miejskiej - wyjaśnia asp. sztab. Małgorzata Mastalerz, rzecznik piotrkowskiej policji. - Były to miejsca, gdzie można było postawić przenośny fotoradar. Nie ma tam natomiast możliwości dogodnego zaparkowania policyjnego radiowozu, wykonującego pomiar prędkości.


Źródło

Autor:  osclbn [ 19 lip 2011, o 08:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Zdejmij nogę z gazu, na ulice powraca fotoradar straży miejskiej

Lada dzień na ulice Piotrkowa Trybunalskiego powróci po półrocznej przerwie fotoradar straży miejskiej. Strażnicy mogą wreszcie wyciągnąć z szafy swój przenośny fotoradar dzięki nowemu rozporządzeniu ministra infrastruktury.

W najbliższych dniach znaki drogowe informujące o kontroli prędkości za pomocą fotoradaru nie będą już tylko wątpliwą ozdobą poboczy. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra infrastruktury z 17 czerwca 2011 roku w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, strażnicy mogą wreszcie wyciągnąć z szafy swój przenośny fotoradar.

Urządzenie jest w pełni gotowe do uruchomienia, ale czeka na formalne potwierdzenie przeprowadzonej w Łasku legalizacji. Czeka też na uzupełnienie oznakowania, bo w myśl nowych przepisów, lokalizacja przenośnego fotoradaru musi być wyraźnie określona. Znak o fotora-darze musi zawierać informację, na jakim odcinku drogi kontrola może być prowadzona.

W przypadku Piotrkowa, na pewno będzie to ciąg ulic Sikorskiego - Piłsudskiego - Kopernika. Jacek Hofman, komendant piotrkowskiej Straży Miejskiej, nie wyklucza jednak, że w przyszłości takich miejsc przybędzie, np. dołączą ul. Kostromska czy ul. Łódzka.

Bardziej precyzyjne określenie ustawienia fotoradaru nie oznacza, że kierowcy będą dokładnie wiedzieć, w którym miejscu urządzenie pojawi się danego dnia.
- Kontrola prędkości będzie prowadzona po obu stronach ulicy, w obu kierunkach, a strażnicy będą zmieniać miejsce ustawienia fotoradaru zgodnie z uzgodnionym z policją harmonogramem - zaznacza Jacek Hofman.

Przypomina o jeszcze jednej zmianie wprowadzanej przez nowe przepisy. Chodzi o mandat, jaki straż może wlepić właścicielowi pojazdu, który będzie się migał od wskazania osoby kierującej autem w chwili sfotografowania przez fotoradar.

Odkurzony przez strażników fotoradar to niejedyne urządzenie, które w Piotrkowie i powiecie będzie dyscyplinować kierowców. Co najmniej pięć kolejnych takich rejestratorów, tym razem stacjonarnych, postawi na rogatkach miasta i na drogach powiatu Generalny Inspektorat Transportu Drogowego. Oznakowane intensywnym żółtym kolorem fotoradary, według wstępnych ustaleń poprzedzonych analizami stanu bezpieczeństwa, mają pojawić się w Bąkowcu, Wolborzu, Poniatowie, Przygłowie i w Sulejowie (przy ul. Piotrkowskiej 45)
- Wybrane przez nas lokalizacje mogą się zmieniać - mówi Aleksandra Kobylska z Wydziału Informacji i Promocji Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego. - Będziemy na bieżąco sprawdzać, czy fotoradar w danym miejscu jest zasadny. Może się okazać, że inna lokalizacja będzie właściwsza z punktu widzenia poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym

Fotoradary mają się pojawić do końca roku.
- W tej chwili przygotowujemy procedury przetargowe - dodaje Aleksandra Kobylska.

źródło: NaszeMiasto.pl

Autor:  osclbn [ 24 wrz 2011, o 21:19 ]
Tytuł: 

Na ul. Piłsudskiego od strony Radomia stoi znak z podaną odległością 6km... Trochę chore jak dla mnie...

Autor:  Misial [ 25 wrz 2011, o 12:59 ]
Tytuł: 

To ja mam pytanie jak się odnieść do sytuacji, gdzie włączam się do ruchu w połowie tej wyznaczonej kontroli :?:

Bo jak wiadomo, znaki np ograniczenia obowiązują do skrzyżowania...

Autor:  osclbn [ 25 wrz 2011, o 20:14 ]
Tytuł: 

Właśnie nie wiem jak jest w takiej sytuacji, nawet nie wiem komu mozna zadac to pytanie.

Autor:  Gość [ 25 wrz 2011, o 21:06 ]
Tytuł: 

Znaki są tak ustawiane aby nie było takiego problemu :oops:

Autor:  osclbn [ 25 wrz 2011, o 21:34 ]
Tytuł: 

Robi, ja ul. Piłsudskiego jechałem ok. 1,5km, co najmniej 2 skrzyżowania ze światłami i nie było powtórzenia znaku - a jakbym tak wjechał na tą ulicę w odległości 3km od znaku? Przecież wtedy nie byłem poinformowany o możliwym pomiarze prędkości fotoradarem.

Autor:  Moniś [ 26 wrz 2011, o 07:34 ]
Tytuł: 

Robi napisał(a):
Znaki są tak ustawiane aby nie było takiego problemu

Nieprawda w Łodzi też jest ten problem, za równo ze stacjonarnymi jak i przenośnymi :roll:

Autor:  Gość [ 27 wrz 2011, o 21:08 ]
Tytuł: 

ZDM, wiecie co to jest za instytucja. Dzwonic, zgłaszac i po problemie przestawią oznakowanie. :oops:

Autor:  andzia [ 28 wrz 2011, o 09:36 ]
Tytuł: 

Zdm tylko ustawia a decyzję o jego lokalizacji wydają inne organy aparatu panstwowego. Piszcie pismo do BRD w Łodzi na KWP oni pierwsi robią ekspertyzy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/