Forum Fotoradary, Antyradary, Nieoznakowane Radiowozy
http://fotoradary.net/

Zmiany w OC zatwierdzone
http://fotoradary.net/zmiany-w-oc-zatwierdzone-vt3165.html
Strona 1 z 1

Autor:  Gość [ 9 wrz 2011, o 22:09 ]
Tytuł:  Zmiany w OC zatwierdzone

Cytuj:
Zmiany w OC zatwierdzone

Dobra wiadomość dla właścicieli samochodów. Prezydent podpisał nowelizację ustaw ubezpieczeniowych. Nowe przepisy umożliwią m.in. wypowiedzenie automatycznie przedłużonej umowy ubezpieczenia OC, gdy klient ma podpisaną już nową umowę. Ustawa wprowadza rozwiązania prokonsumenckie oraz usprawnia rynek ubezpieczeń obowiązkowych. Przewiduje m.in., że przy wypowiedzeniu umowy ubezpieczenia OC drogą pocztową uwzględniana będzie data stempla pocztowego. Zgodnie z nowelą zawiadomienia i oświadczenia składane agentowi ubezpieczeniowemu będą uznane za złożone reprezentowanemu przez niego zakładowi ubezpieczeń. Nowe regulacje likwidują tzw. problem podwójnego ubezpieczenia, gdy klient podpisuje nową umowę z innym zakładem, a jego stary ubezpieczyciel przedłuża automatycznie poprzednią polisę. Po zmianach zakład ubezpieczeń będzie musiał przesyłać ubezpieczającemu informację - na 14 dni przed końcem okresu ubezpieczenia - o przedłużeniu polisy na kolejny okres.
W przypadku sprzedaży pojazdu, umowa ubezpieczenia jego wcześniejszego posiadacza nie będzie mogła być automatycznie odnowiona. Dzięki temu klienci nie będą wpadać w pułapkę wielokrotnego odnawiania się starych umów. Klient zawierający umowę OC w formie elektronicznej będzie mógł wydrukować potwierdzenie jej zawarcia i okazywać je jako dowód posiadanego ubezpieczenia. W nowelizacji określono także nowy sposób liczenia zwrotu składki w ubezpieczeniach obowiązkowych OC. Jej zwrot będzie przysługiwał za każdy dzień niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej, a nie - jak obecnie - za każdy pełny miesiąc. Ponadto wysokość opłat za niespełnienie obowiązku ubezpieczeniowego ma być uzależniona od wielokrotności minimalnego wynagrodzenia, a nie kursu euro. Kara za brak OC na auto osobowe ma stanowić równowartość dwukrotności płacy minimalnej, na samochód ciężarowy i autobus - trzykrotności, na pozostałe pojazdy - jednej trzeciej minimalnego wynagrodzenia.

tb/

Autor:  renee [ 7 lut 2012, o 11:48 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie będzie podwójnego OC za samochód

Wykupując nową polisę w innej firmie ubezpieczeniowej, właściciel pojazdu będzie mógł wypowiedzieć poprzednią, która przedłużyła się automatycznie.

Od 1 stycznia 2012 roku obowiązują wyższe kary za brak ubezpieczenia OC /© PanthermediaWłaściciele samochodów będą lepiej chronieni przez prawo. Najpóźniej na 14 dni przed końcem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej dostaną powiadomienie o tym, że kończy się im dotychczasowa umowa. Uzyskają też informacje o tym, ile zapłacą za ubezpieczenie na kolejny rok. Takie rozwiązania przewiduje nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, która zacznie obowiązywać już w najbliższą sobotę, czyli 11 lutego 2012 roku.

- Konsument będzie miał możliwość zadecydowania o wartości rynkowej przedstawionych mu przez zakład ubezpieczeń informacji i podjęcia decyzji o przedłużeniu bądź braku przedłużenia polisy u tego ubezpieczyciela i zawarciu polisy w innym zakładzie - zauważa Agnieszka Pietrzak, adwokat prowadząca własną praktykę.

Znika ryzyko podwójnego ubezpieczenia

W powiadomieniach firmy ubezpieczeniowe podadzą nie tylko wysokość nowych składek, ale i informacje o możliwości wypowiedzenia dotychczasowej umowy. Nowe obowiązki informacyjne, jakie spoczną na barkach ubezpieczycieli, mają spowodować, że właściciele samochodów unikną podwójnego ubezpieczenia. Dowiedzą się bowiem zawczasu, jak skutecznie zrezygnować ze starej umowy i zawiązać nową z innym podmiotem, by nie okazało się, że mają dwie umowy OC: nową i poprzednią, której nie wypowiedzieli w odpowiednim terminie i która automatycznie została przedłużona.

- Co prawda przepis przewidujący automatyczne odnowienie umowy ubezpieczenia na kolejne 12 miesięcy pozostaje w mocy, jednak ze względu na informację, jaką konsument otrzyma od ubezpieczyciela, będzie on mógł świadomie podjąć decyzję np. o wypowiedzeniu umowy - mówi Dominika Surowiec, radca prawny z Młynarczyk Puchała Kancelarii Radców Prawnych.

Nowelizacja zawiera jeszcze jedno rozwiązanie, które pozwala uniknąć opłacania dwóch polis komunikacyjnych OC. Jeżeli właściciel auta, mimo otrzymanych informacji, podpisze umowę ubezpieczenia z nową firmą, zagapi się i nie wypowie ubezpieczenia dotychczasowemu ubezpieczycielowi, to i tak będzie mógł zrezygnować z tej umowy, którą miał do tej pory. Tym samym zniknie już konieczność jednoczesnego płacenia składek zarówno za nowe, jak i stare ubezpieczenie. Dotąd w takiej sytuacji właściciel auta ponosił koszt dwóch polis przez rok. Po zmianach, gdy zorientuje się, że ma dwie polisy OC, to z tej przedłużonej będzie mógł zrezygnować.

- W przypadku takiego wypowiedzenia zakład ubezpieczeń będzie mógł żądać zapłaty składki ubezpieczeniowej jedynie za okres, przez który ponosił odpowiedzialność - mówi Dominika Surowiec. Takie rozwiązania mają chronić konsumentów. Jednak zadowolenie wyrażają także przedstawiciele firm ubezpieczeniowych.

Agnieszka Rosa z biura prasowego PZU zaznacza, że podwójne ubezpieczenie OC komunikacyjnego było problemem zarówno dla klientów, jak i zakładów ubezpieczeń.

- Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych pewnie nie wyeliminuje tego zjawiska całkowicie, ale znacząco je ograniczy - stwierdza Agnieszka Rosa.

Ważne

Powiadomienie o umowie ubezpieczenia OC klient będzie mógł otrzymać nie tylko na piśmie, ale i drogą e-mailową. Taka możliwość pojawi się, jeżeli przy podpisywaniu umowy zaznaczy, że chce otrzymywać w ten sposób informacje

Stare umowy na starych zasadach

Osoby, które mają ciągle ważne umowy ubezpieczenia, będą jednak jeszcze musiały poczekać na objęcie ich prokonsumenckimi rozwiązaniami. Zgodnie z nowelizacją ustawy do umów zawartych przed 11 lutego 2012 roku zastosowanie mają dotychczasowe przepisy. To oznacza, że firmy ubezpieczeniowe nie mają obowiązku wysyłania powiadomień i pouczeń do klientów, którzy ciągle mają ubezpieczony samochód. Takie obowiązki będą mieli wobec tych klientów, którzy 11 lutego lub później podpiszą umowę ubezpieczenia. To oznacza, że jeżeli ktoś ma umowę zawartą np. 1 sierpnia 2011 roku, to musi sam przypilnować terminu jej wypowiedzenia, gdy chce zmienić ubezpieczyciela.

- Aby wypowiedzenie takiej umowy było skuteczne, należy je złożyć osobiście w oddziale zakładu ubezpieczeń (pamiętając o zachowaniu dowodu złożenia pisma, najlepiej na jego kopii) lub wysłać z odpowiednim wyprzedzeniem (np. tygodniowym) listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, tak aby dotarło do ubezpieczyciela na dzień przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta - przypomina Krystyna Krawczyk, dyrektor biura Rzecznika Ubezpieczonych. Podkreśla, że w przypadku dotychczasowych umów ważna jest data faktycznego złożenia pisma, a nie data stempla pocztowego. Dopiero w przypadku umów zawieranych od dnia wejścia w życie nowych przepisów znaczenie będzie miała data stempla pocztowego.

Nabywca auta chroniony do końca umowy

Zgodnie z nowymi przepisami nabywca używanego samochodu będzie mógł wypowiedzieć dotychczasową umowę OC ze skutkiem natychmiastowym w każdym terminie. Dziś ma na to jedynie 30 dni od daty kupna auta.

- Umowa rozwiąże się w dniu złożenia wypowiedzenia - mówi Agnieszka Pietrzak. Z tym że takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie do samochodów, które zostały ubezpieczone po 10 lutego 2012 roku.

W przypadku gdy nowy właściciel auta nie wypowie umowy ubezpieczenia OC, taka polisa nie będzie się już automatycznie odnawiała po okresie, na jaki została zawarta. Tym samym prawa i obowiązki poprzedniego właściciela auta wynikające z umowy będą na nim ciążyły tylko do ostatniego dnia jej obowiązywania. Dlatego osoba, która kupi samochód, będzie musiała pamiętać o tym, by podpisać nową umowę ubezpieczenia OC.

Przepisy te będą jednak miały zastosowanie nie tylko do pojazdów kupionych. Nowelizacja przepisów posługuje się tu sformułowaniem "przeniesienie prawa własności". Dominika Surowiec wskazuje, że usuwa to wątpliwości, czy przepisy te dotyczą tylko sprzedaży: obejmują one i inne formy przeniesienia własności, w tym m.in. zamianę, darowiznę, dziedziczenie.

Odpowiedzialność za brak OC

Nowe przepisy zwiększają natomiast odpowiedzialność kierowców, którzy spowodują wypadek nieubezpieczonym autem. Nie tylko zapłacą oni kary za brak OC i zostaną zobligowani do zwrotu odszkodowania, jakie będzie wypłacone poszkodowanemu, ale też Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie mógł od nich żądać zwrotu własnych kosztów, związanych z tą wypłatą. Co to oznacza?

- Chodzi o koszty, jakie fundusz poniesie na opinie biegłych, na przykład na rzeczoznawcę czy opinię lekarską. Mogą to być także koszty związane z wywiadem środowiskowym przeprowadzanym na potrzeby konkretnego zdarzenia - wymienia Aleksandra Biały, rzeczniczka prasowa i doradca prezesa Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dodaje, że w przypadku gdy nieubezpieczony sprawca wypadku unika odpowiedzialności i sprawa trafi do sadu, to nowelizacja pozwoli obciążyć go także kosztami, jakie UFG poniesie na związaną z tym obsługę prawną.

Od 1 stycznia 2012 roku obowiązują wyższe kary za brak ubezpieczenia OC

W przypadku samochodów osobowych stanowią dwukrotność minimalnej płacy, czyli 3 tys. zł, a w przypadku ciężarówek jest to trzykrotność minimalnej płacy - 4,5 tys. zł. Właściciel nieubezpieczonego motocykla naraża się na karę wynoszącą 500 zł.

Podstawa prawna:

•Ustawa z 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 205, poz. 1210).
Etap legislacyjny

Wejdzie w życie 11 lutego 2012 r.

ródło informacji: Dziennik Gazeta Prawna

Autor:  Gość [ 3 sie 2012, o 09:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Karę za brak polisy OC dostaniesz nawet bez policji

Karę za brak obowiązkowej polisy OC możesz teraz dostać, nie wychodząc z domu. Wezwanie do zapłaty kary dostało już 1,8 tys. kierowców, mimo że nie złapała ich policja.
Pan Artur zapomniał o zapłacie za ubezpieczenie OC swojego auta. Spóźnił się nieco ponad dwa tygodnie. Samochodem jeździ rzadko, udało mu się uniknąć kontroli policyjnej. Jak tylko się zorientował, że nie ma ważnego ubezpieczenia, zapłacił i myślał, że sprawa załatwiona. Kiedy już zapomniał o całej sprawie, dostał wezwanie do zapłaty kary za brak OC od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który pobiera kary, żeby później móc wypłacać odszkodowania za wypadki spowodowane przez nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców. Pan Artur musiał zapłacić 3 tys. zł. Tyle wynosi mandat za brak OC powyżej 14 dni dla samochodów osobowych (według ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, nawet jeśli auto nie jest użytkowane, kierowca musi wykupić OC).

Jak to możliwe? - Wiele osób jest zaskoczonych, skąd wiemy o tym, że nie mieli OC, skoro nie kontrolowała ich policja. Tymczasem od początku roku Fundusz uruchomił nowe narzędzie, które monitoruje bazę polis komunikacyjnych i wykrywa przerwy w ubezpieczeniu danego pojazdu - tłumaczy prezes UFG Elżbieta Wanat-Połeć. W marcu ubiegłego roku Fundusz stworzył bazę sprzedanych ubezpieczeń OC i autocasco, liczby stłuczek spowodowanych przez każdego kierowcę i wypłaconych odszkodowań. Do tej pory baza służyła głównie ubezpieczycielom, którzy już przy podpisywaniu umowy mogli sprawdzić, czy klient nie oszukuje w kwestii spowodowanych stłuczek. Firmy sprawdzają wiarygodność klientów, bo z szacunków wynika, że nawet co dziesiąty kierowca może oszukiwać ubezpieczycieli, podając zaniżoną liczbę kolizji i dzięki temu dostać ulgi za bezszkodową jazdę. Z bazy korzystają również kierowcy, którzy chcą sprawdzić, w której firmie ubezpieczone jest auto, jeśli sprawca wypadku nie chciał pokazać polisy.

Od początku roku baza danych spełnia jeszcze jedną funkcję. Ponieważ ubezpieczyciele muszą w ciągu dwóch tygodni wysyłać informacje o sprzedaży polisy, UFG może wykryć kierowców, którzy spóźniają się z zakupem ubezpieczenia OC. Później jeszcze weryfikuje informacje w zakładach ubezpieczeń, czy ci rzeczywiście nie mają polisy OC. Tym, którzy spóźnili się z zakupem polisy, wysyła wezwania do zapłaty kary. Fundusz wykrywa tylko te osoby, które spóźniły się z zakupem polisy. Nie wykryje jednak kierowcy, któremu skończyła się polisa, a ten nie zapłaci za kolejny rok ubezpieczenia. Od początku roku Fundusz wysłał już 1,8 tys. takich listów. - Do końca roku będziemy się starać zakończyć jak najwięcej takich cykli weryfikacyjnych i wstępnie szacujemy, że wezwania może otrzymać nawet 5 tysięcy osób - zapowiada Hubert Stoklas, wiceprezes UFG. Fundusz szacuje, że w sumie po polskich drogach jeździ ok. 200 tys. nieubezpieczonych aut. W ubiegłym roku wysłał prawie 29 tys. wezwań do zapłaty kary lub okazania ważnej polisy. To o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym czasie z kar za brak polisy Fundusz zebrał 13,8 mln zł.
wyborcza.biz

Autor:  renee [ 18 cze 2015, o 11:29 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Cytuj:
Podatek Religi wraca! Kierowcy zapłacą drożej za ubezpieczenie OC

Nowy minister zdrowia w rządzie Ewy Kopacz, profesor Marian Zembala chce rewolucji w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Prawo i Sprawiedliwość twierdzi krótko: "Nowy minister = nowe podwyżki. PO na początek podniesie kierowcom OC." Marian Zembala podczas spotkania w Pałacu Prezydenckim zapowiedział, że zmiana w finansowaniu leczenia poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych będzie jednym z jego priorytetów. Nowy minister zdrowia chce, by firmy ubezpieczeniowe przekazywały część składek na ratownictwo medyczne. Minister mówił, że obecnie ubezpieczenie pokrywa koszty naprawy zniszczonego silnika czy karoserii auta, ale człowiek poszkodowany w wypadku powinien być również chroniony, i to szczególnie, bo jest "ważniejszy od silnika i karoserii". Zembala podkreślił, że podobnie jest w innych krajach europejskich. Nowy szef resortu zdrowia w ten sposób przywróciłby pomysł prof. Religi, który wprowadził" daninę" od polis OC. RMF FM przypomina, że podatek Religi został po roku uchylony przez PO, gdy ministrem zdrowia była Ewa Kopacz. Ubezpieczyciele zapowiadają, że pomysł ministra Zembali wywoła podwyżki stawek OC. Tak przecież stało się siedem lat temu, za czasów profesora Religi, kiedy firmy ubezpieczeniowe oddawały wtedy do NFZ 12 proc. z każdej polisy. Nowy szef resortu zdrowia mówi, że teraz takie opłaty wynosiłyby od 5 do 8 proc. Pomysłem nowego ministra zdrowia nie jest zachwycona opozycja. Poseł PiS Andrzej Jaworski ułożył nawet równanie...
dziennik.pl

Autor:  Gość [ 12 sie 2015, o 15:14 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Cytuj:
3,5 tys. zł kary za brak OC. I to wcale nie po kontroli policji

Już ponad jedna trzecia kar za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC jest nakładanych na kierowców bez udziału policji - podaje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Obowiązek ubezpieczenia mają właściciele wszystkich pojazdów podlegających rejestracji niezależnie od tego, czy pojazd stoi w warsztacie czy w garażu. Jeżeli jest zarejestrowany, trzeba go ubezpieczyć.

Mimo to po polskich drogach może jeździć nawet ćwierć miliona kierowców bez OC - szacuje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który wypłaca odszkodowania za nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców, a potem zwraca się do nich z regresem. Dlaczego aż tyle kierowców jeździ bez OC? Kierowcy najczęściej tłumaczą się nieznajomością przepisów albo brakiem pieniędzy na zakup polisy. Niektórzy świadomie ignorują obowiązek posiadania ubezpieczenia OC.

Kara za brak OC bez kontroli policji

Do tej pory, aby dostać karę za jadę bez ważnej polisy OC, trzeba było zostać zatrzymanym przez policję. Teraz już nie jest tak łatwo uniknąć kary. Mandat może dostać właściciel auta, który trzyma swój samochód nawet cały czas w garażu i w ogóle go nie używa. Jak? Dzięki tzw. wirtualnemu policjantowi. To narzędzie kontroli wypracowane przez UFG. Na czym to polega? Narzędzie wykrywa przerwy w ubezpieczeniu. Kontrole odbywają się na podstawie ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych, czyli danych Ośrodka Informacji UFG, która zawiera informacje o sprzedanych polisach komunikacyjnych i wypłaconych z nich odszkodowaniach. Ta metoda jest coraz bardziej skuteczna. - Aż ponad jedna trzecia kierowców bez polisy OC wykrywana jest już dzięki wirtualnym kontrolom, o których właściciele pojazdów nawet nie wiedzą, że się odbyły. Liczba ujawnionych w ten sposób nieubezpieczonych wzrosła w ostatnich trzech latach o ponad 50 proc. - wynika z najnowszego raportu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o efektywności kontroli komunikacyjnego OC.

Policjanci coraz mniej potrzebni?

Jeszcze lepiej wypada Fundusz pod względem wysokości ściąganych kar. Obecnie zaledwie jedna trzecia przychodów z sankcji za brak OC pochodzi z kontroli policji. Znacznie więcej - ponad 45 proc. - z wewnętrznych kontroli Funduszu. Pozostałe kary - z wydziałów komunikacji. W ubiegłym roku policja wykryła około 20 tys. nieubezpieczonych (na ponad 6 mln kontroli drogowych z żądaniem okazania dowodu ubezpieczenia). Z kolei UFG w tym czasie wykrył aż 26 tys. nieubezpieczonych właścicieli aut. Czyli ponad 35 proc. wykrytych przypadków.

- Dzięki działaniom UFG proces kontroli polis OC ma charakter systemowy, jest coraz bardziej skuteczny i już niebawem nasze wirtualne kontrole będą stanowić główne źródło informacji o nieubezpieczonych posiadaczach pojazdów w Polsce. Dążymy do takiego modelu, aby wszystkie osoby bez obowiązkowej polisy OC - i stanowiące realne zagrożenie dla pozostałych użytkowników dróg - zostały jak najszybciej zidentyfikowane - mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Funduszu. W tym roku, jeżeli dotychczasowy trend zostanie utrzymany, sam Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny może ujawnić nawet ponad 30 tys. nieubezpieczonych.

Obrazek

Autor:  sisero [ 12 wrz 2015, o 07:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Cytuj:
Ofiara wypadku nie jest konsumentem. To fatalna decyzja


Orzeczenie Sądu Najwyższego, że poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem uderzy w ofiary wypadków, które próbują dochodzić swoich praw, status konsumenta zapewnia bowiem szczególną ochronę słabszej stronie w sporze z przedsiębiorcą - ocenił UOKiK.

Jak podał Urząd, 9 września Sąd Najwyższy (SN) wydał uchwałę, w której stwierdził, że poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem.

"W związku z tym, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie będzie mógł interweniować w interesie osób dochodzących odszkodowania z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej" - poinformował Urząd.

W opinii UOKiK, status konsumenta przyznany powinien być każdej osobie fizycznej, o ile działa ona w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

"Zwracamy także uwagę na cel ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, którym jest ochrona słabszych, nieprofesjonalnych uczestników rynku przed naruszającymi ich interesy działaniami przedsiębiorców - profesjonalnych podmiotów" - napisał UOKiK w oświadczeniu.

Uchwała SN jest wynikiem zapytania Sądu Apelacyjnego. Zostało ono skierowane przez SA w wyniku apelacji UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń do wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymującego decyzję Prezesa UOKiK.

W decyzji tej Urząd uznał za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów działania UNIQA Towarzystwa Ubezpieczeń polegające na ograniczaniu zakresu odpowiedzialności wobec konsumentów realizujących roszczenie z tytułu umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadacza pojazdu mechanicznego.

Ubezpieczenia komunikacyjne, zwłaszcza OC, to najczęstsza przyczyna skarg i sporów z zakładami ubezpieczeń. Według Rzecznika Ubezpieczonych, skargi związane z obowiązkowym ubezpieczeniem komunikacyjnym OC stanowiły prawie połowę wszystkich spraw skierowanych do Biura Rzecznika w pierwszym półroczu tego roku.
Pap.pl


POsrany kraj tylko do płacenia za polisy jesteś konsumentem później nic nie wartym świstkiem zwanym ubezpieczeniem będziesz podcierał sobie dupę.

Autor:  Maja1 [ 16 lis 2016, o 15:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

może i niektóre zamiany są dobre, ale niestety, w tym roku za oc zapłaciłam prawie dwa razy tyle, bo przez zmiany wszystko zdrożało :/ znalazłam w końcu tańsza opcje, ale nie wiem czy w przyszłym roku też będzie taka oferta, czy to tylko na start :/

Autor:  Youthan [ 16 lis 2016, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Zobaczymy ile mi policzą w Styczniu, ale już w zeszłym roku byłem :evil:

Autor:  m3a [ 18 lis 2016, o 20:26 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Youthan napisał(a):
Zobaczymy ile mi policzą w Styczniu, ale już w zeszłym roku byłem :evil:


Youthan ja Ci się wcale nie dziwie :| W zeszłym roku przed tym całym cyrkiem zapłaciłem OC od pojemności 1.8L 270zł, a w tym roku skur.....y podliczyli mnie na 490zł, a to POdobno nie koniec. Także zobaczymy czy "dobre zmiany wyjdą wszystkim na dobre" :evil:

Autor:  Asia [ 19 lis 2016, o 09:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Ja po zniżkach firmowych mam więcej tylko 17 zł bez zniżek 280zł.

Autor:  m3a [ 20 lis 2016, o 20:08 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Asia napisał(a):
Ja po zniżkach firmowych mam więcej tylko 17 zł bez zniżek 280zł.


Asia uchylisz rąbka tajemnicy co to za firmowe zniżki :?: ;)

Autor:  Asia [ 23 lis 2016, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiany w OC zatwierdzone

Pracuję w jednej z firm ubezpieczeniowych jako rzeczoznawca i mam zniżki pracownicze.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/